آموزش, ارتباط با والدین

کودک از چه سنی می‌تواند آموزش شنا ببیند؟

شنای کودک

آیا فکر می‌کنید ماهی کوچک شما شنا کردن را دوست دارد؟ اگر علائم ذکر شده در این مقاله را در مورد کودک خود مشاهده کردید، به این معنی است که او آمادگی شرکت در کلاس‌های شنا را دارد و بهتر است با دقت و با توجه به نکات زیر، آموزش شنای مناسب را انتخاب کنید.

اگر کودک شما مانند ماهی در آب بازی می‌کند، وقت آن است که او را در کلاس شنا ثبت نام کنید. طبق گفته آکادمی اطفال آمریکا، آموزش و یادگیری شنا برای کودکان خردسال یا حتی بزرگترها ضروری نیست، بنابراین نباید کودک خود را مجبور به شرکت در کلاس شنا کنید.

اگر فرزند دلبند شما دوست دارد در فضایی بزرگتر از وان بازی کند، دلیلی برای به تعویق انداختن آموزش شنا وجود ندارد. در واقع، برخی شواهد نشان می‌دهد که کودکان بالای یک سال در صورت دریافت آموزش رسمی شنا، احتمال غرق شدن کمتری دارند و این واقعیت دلیل قانع‌ کننده‌ای برای ثبت نام فرزندتان در کلاس‌های شنا در اسرع وقت است.

زمان مناسب آموزش شنا برای کودکان

اگر کودک بلد باشد دستورالعمل ها را دنبال کند و به آنها عمل کند، هماهنگی خوبی در حرکات خود داشته باشد و از نظر عاطفی آماده باشد (از آب نترسد)، تقریباً تمام نشانه‌های یادگیری شنا را دارد. در این صورت بهتر است فرزندتان را در کلاس‌های آمادگی شنا ثبت نام کنید تا حرکات و مهارت‌های اولیه شنا مانند شیرجه و دوچرخه را بیاموزد. برای شروع به دنبال کلاس‌های کوچک (کمتر از 6 کودک) باشید. حتماً فرزند خود را در کلاس‌هایی ثبت نام کنید که از نظر ایمنی و سلامت مورد تأیید و نظارت هستند.

توصیه‌های کلاس‌های آموزش شنا

کودکان 6 ماه تا 3 سال

به دنبال کلاس‌هایی باشید که در آن والدین و فرزندان همراه هم شرکت می‌کنند و توسط یک مربی متخصص مدیریت می‌شوند. مربیان در این کلاس‌ها مواردی مانند ورود و خروج از آب، ساختن حباب، حرکت به جلو و شیرجه زدن در پشت را آموزش می‌دهند. علاوه بر این، آن‌ها مسئول آموزش اصول ایمنی آب به والدین هستند.

کودکان 3 تا 4 سال

می‌توانید از کلاس‌هایی استفاده کنید که کودکان با والدین یا بدون آن شرکت کنند. بهتر است کلاسی را پیدا کنید که علاوه بر آموزش پارو زدن، بر آموزش رفتار ایمن در استخر نیز تمرکز و تأکید داشته باشد.

کودکان 4 تا 5 سال

کودکان این رده سنی در صورتی که با آب آشنا باشند و به آن عادت کنند، کلاس‌های 30 دقیقه ای به مدت 8 تا 10 هفته توصیه می‌شود تا کودک مهارت‌های لازم را بیاموزد و در نهایت بتواند حرکات دست را به صورت همزمان و هماهنگ انجام دهد.